Thursday, November 16, 2006

Så här föddes bloggen...

Den här bloggen föddes i samband med en diskussion på en annan blogg. Den är frukten av samarbetet mellan en handledare och hennes student.
Det är jag, Catharina, som är studenten.

När jag och min handledare Bi diskuterade provföreläsningar i samband med tillsättningsärenden, kom jag på tanken att man skulle kunna skapa en blogg där studenter och lärare slår sina kloka huvuden samman... Bara någon timme senare hade min handledare skridit till verket och skapat bloggen.

Vi brinner båda för utbildningspolitik och har haft många intressanta diskussioner kring ämnen som t ex handledning och studiemiljö. Vi vill genom denna blogg uppmuntra andra studenter och lärare att samarbeta mera! I en enkel diskussion kan nya produktiva idéer födas. Sedan kan lärarrepresentanter och studentrepresentanter tillsammans ta med sina idéer till universitetets eller högskolans nämnder och organ. Ensam är inte stark!

No comments: